Translate

2020年10月15日 星期四

獨一真教會(詩歌)-梁宏真弟兄作曲 梁利慕伊勒傳道作詞-2020年8月-沙巴教會

奉主耶穌聖名作見證

我是梁宏真(Isaac Leong),這是一個關於我如何通過夢獲得創作詩歌靈感的見證。在2020年5月底,在行動管制令期間,我向神禱告,祈求神啟發詩歌於我。神確實應允了我,隔天晚上,靈感來了(聽到這首詩歌的旋律不斷縈繞腦際),但是,我並沒有採取行動即刻寫下這首歌。

我是一個多夢的人;每天晚上睡覺我都會作夢,但在2020年7月28日,一個與詩歌有直接關係的夢臨到我,我在夢中受到了責備。 

那天晚上,我夢見自己獨自站在房子前面,那是一個住宅區。這個地區所有的房子都是白色的,那裡的氣氛非常宜人,彷彿不是處在這個世界那樣。突然,一個穿得像皇家郵遞員的人停在我面前,然後他掏出一封非常漂亮的信,像是去皇家舞會或是皇宮儀式的邀請函,因為信上有著蓋章和金色的圖案。

待郵遞員前去其他房子後,我開始打開信。信封裡面的紙,長得像一個很長的捲筒信,我就直接讀這封信的內容,當我試圖掏出這封信時,我找不到信的末端。

我開始讀這封信的內容。在夢裡,我並不明白信上所用的語言,但在讀完後,我明確知道,這封信是一個責備。

 「我從五月起就給你靈感,但你仍然浪費時間」(在信中也詳細記錄了我那幾個月以來的活動,包括觀看一系列流行的動漫)。

「你去寫這首歌,曲名為獨一真教會,這首歌的旋律將不會從你的記憶中消失,只要你尚未完成它」。在這個提醒下,我從夢中醒過來。

第二天,我與父母分享了這個夢,他們勉勵我馬上寫這首歌。感謝主,我在2020年8月7日完成了這首歌的歌譜。誠如信中所說的,當我寫完這首歌後,奇妙的是它的旋律不再在我的記憶中盤旋,反而我需要回看歌譜上寫的東西。

我的父親—梁利慕伊勒於2020年8月9日完成作詞,一切榮耀歸於配得稱頌的神。哈利路亞!

***

獨一真教會THE ONE TRUE CHURCH LATEST(歌譜PDF)-Composer/Isaac Leong,Lyrics/Pr.Lemuel Leong
https://drive.google.com/file/d/1WN5C6dOEQoOGsFfZBVqLSF9rQzvQarBp/view

見證英文版-One True Church- Isaac Leong
https://docs.google.com/document/d/1BMrBJsEkrVZCMpoUsMplVl9DrRxWhZFNClmNVxfihTA/edit

獨一真教會THE ONE TRUE CHURCH LATEST(人聲)
https://drive.google.com/file/d/1UPphuDI2me8CBWbEZqftPydn_7kD16D9/view

獨一真教會THE ONE TRUE CHURCH LATEST(旋律)
https://drive.google.com/file/d/1IAI2K6bPDtnA6Nzyd-9iG7uTrN9--1pv/view

***

見證英文版

One True Church- Isaac Leong

In the name of the Lord Jesus, I bear witness. My name is Isaac Leong. This testimony is related to how I received an inspiration to compose a hymn through a dream. At the end of May 2020, during the MCO period, I prayed that God would inspire me with a song. Indeed, God answered my prayer. In the following night, I got inspiration through listening to the melody of a song. However, I did not act quickly to write out the song.

I am a person with many dreams. Every night, I would sleep with many dreams playing in my mind but on 28 July 2020, I had a dream in the form of a rebuke that was clearly related to the inspiration of the song I received. That night, I dreamed that I was standing alone in front of a house in a residential area. All the houses in the area were white and the atmosphere there was so pleasant that it seemed like it was not of this world. Suddenly, a man who dressed in a royal courier stopped in front of me, and he handed out a very beautiful letter that resembled an invitation to a royal ball or a ball at the palace because there were a seal and a golden pattern on the letter. As the mailman or postman went to the other houses, I started to open the letter. The paper in the envelope was like a very long scroll. I had to read the contents of the letter instantly as I was taking out the letter from the envelope because it seemed to have no end.

I began reading the contents of the letter. In the dream, I could not tell what language it was, however after reading it, I was clear that the letter was a form of rebuke.

"I have given you an inspiration since May, but you are still wasting time." (In the letter, there was also a detailed account of the activities I did during those few months including watching some popular anime series).

“Write out the song and name it ‘One True Church’. The melody of this song will not disappear from your memory till you have completed writing it". With that reminder, I woke up from the dream.

On the next day, I shared this dream with my parents, and they encouraged me to write out the song quickly. Thank God, I finished writing the full score of this song on 07 August 2020. As mentioned in the letter of my dream, as soon as I finished writing the song, surprisingly, the melody was no longer hovering in my memory and I even had to look at what was written on the song sheet to recall.

The lyrics were written by my father, Lemuel Leong on 09 August 2020. All glory is only worthy to God. Hallelujah!

沒有留言:

張貼留言